Monday, November 19, 2012

~"Big Day" Kakak Kesayangan~


          Alhamdulillah, dengan sekali lafaz she's a wife now.... Sangat bersyukur coz finally she found her soulmate... Takdir Allah tiada siapa yang tahu... We cant predict what will happen in the future... Life is too unique.. Alhamdulillah, mereka telah disatukan di bumi yang penuh berkat ini.. Sudan is a very unique and thanks to Allah sebab izinkan diri ini untuk menjejakkan kaki di bumi ini lagi dan moga mereka berdua berkekalan hingga ke akhir hayat mereka... I'm so happpy for her... I love her so much... (':

          Eventhough I'm not her real sister but I love her so much... Dont know why but I really love her as a sister... Maybe its because I dont have a "kakak"... Its a fact not auta... hehe... Oh ya! Dia yang aku maksudkan ialah kakak seniorku di Sudan... Walaupun aku x masuk kuliyyah di Sudan tapi aku agak rapat dengan pelajar2 Malaysia di Sudan terutamanya yang muslimat... Aku sangat kagum dengan ukhuwah yang terjalin diantara mereka... Subhanallah, betullah yang cinta dan sayang itu tidak mengira siapapun kita.. Walaupun kita berbeza bangsa,negera,warna kulit dan sebagainya tetapi ukhuwah itu tidak pernah terhalang... Alhamdulillah sangat bersyukur kerna dipertemukan dengan mereka...

          Yesterday and last friday was her big day... Majlis akad nikah telah berlangsung pada hari Jumaat yang lepas manakala walimatul u'rus pula telah berlangsung pada hari Sabtu yang lepas... Majlisnya sangat simple dan Alhamdulillah a'la kulli hal sebab semuanya berjalan dengan lancar... Ramai juga yang hadir dan agak meriah dengan dendangan nasyid oleh muslimin (pelajar lelaki).... "Ya Hanana" sangat menyentuhkan.

          Macam x percaya yang kakakku yang sorang tu dah jadi milik orang... Dah dipetik untuk menghiasi hati seorang suami... (Erk, terjiwang pulak).... Hanya mampu senyum bila terpandang adik2 junior mengalirkan airmata disaat si dia sah bergelar seorang isteri... Its ok, next will be their turn pulak, kan? hehehe.... Lepas ni bertambah sedih la mereka sebab kak azma dan nisreen pun dah pulang ke Malaysia for good... Anyway, here are some photos buat tatapan anda semua... (:



Hantaran daripada pihak pengantin lelaki

Pelamin

Nisreen

Hantaran daripada pihak pengantin perempuan

Pengantin

Pengantin with Jamilah, Zahidah, Khaleeda, Izzzah


 Semoga kekal buat selama-lamanya!

P/S : Who will be the next "pengantin"  to be??? tungguuuuu... ^__^

~Ilalliqa' Wa Ma'ssalamah~

No comments:

Post a Comment