Monday, December 21, 2009

Holiday In Cairo (2009)......

Hurm....on my way back to Sudan, we stopped about 2 days at Cairo..... da journey was too short.... only a few places that we had visit such as pyramid,muzeum n asfour crystal...... skit kn??hehehehehe....hurm.... keadaan dkt Egypt xde jauh beza sgt dgn Sudan.. tmpt die lbih bnyk bgnn2 besar klu nk dib'bnding dgn Sudan.....!Sudan mnew adew bgnn2 besar sgt....Tapi tmpt diorg tu x dnafikan lebih maju la dri Sudan kn...Jalan raya die jgn ckp la...Sesak gler dowh...! pmndu diorg bwk kete pun smew jew mcm pmndu Sudan bwk kete....boleh lemah jantung...! men redah ikut skew at diorg jew... cilok sna,cilok sni....Alahai,sbar jew la...hu3....

Well,on da 1st day,ktorg pergi la tgk pyramid... sudah menjadi 1 kebiasaan kan klu pergi Egypt mst la nk pergi tgk pyramid kn2.... hurm... Sungguh mengkagumkan...! aku x sgka yg org zaman dlu2 ini boleh buat pyramid sbsr tu... Besar gler pyramid die wa ckp lu...hek3.... Im so speechless...dunno what to say... smpt jgak la aku msuk kedalam pyramid tu tapi aku msuk dlm pyramid yg kecil je la...hehehehehe.....

Then lps tu ktorg pergi plak Bazaar Khalili... (mcm tu la eja die kowt klu aku xsilap la...huhuhu...
they say that it is da biggest bazaar...bnyk brang yg djual d'ctu tapi xde 1 pun yg mnrik perhatian aku....hahahahahahaha...so ktorg pun jln2 la smbil mcuci mata... hohohohoho... =D
xthu nk beli apew lorh....

On da next day,ktorg pun b'tolak la pergi ke museum.... hurm,nasib bek la aku ni pelajar so dpt la spruh harga.... hurm...bnyk brg2 sejarah yg adew d'ctu... brg2 yg dri piramid pun diorg dah bwak ke ctu.... dgn2 mummies skali diorg agkut tau..hehehe.... jgn xcye,aku tgk mummies k...
agak mnyeramkan jgak la tgk muke diorg tu... tgk mayat org mati,mst la seram.... =D

Stelah berada slama 2 jam kowt dlm museum tu, ktorg pergi la plak asfour crystal... WOW! cantik gler tmpt die..... bnyk gler crystal n cntik2 plak tu smuanye.... hrganye pun not bad la... murah beb..! so mak aku pun beli la ape2 yg ptt sbg tnda kngn kn...hahahahaha.... =D xbnyk mnew pun ktorg beli sbnrnye...aku lbih bnyk melepak dlm tu sbnrnye sbb tmpt die cntik sgt....excited...! =D





Jangan x pcy kt Egypt pun adew nasi lemak k... tapi buatan students melayu la...hohoho.....

Well,its like a gathering actually.... ni smua penghuni2 komplek kt Sudan.... =D
That is da muzeum..... beware,da mummies are inside...!hohohohoho... =D
Asfour Crystal... Excited duk dlm ni...hehehehehehe...... =D

Lawa kan2...???????? =D



Pyramid........



Penat oo nk msuk dlm pyramid kecil ni.....

Sebelum nek keatas kte posing dlu ya... pnt nk mdaki tgga ni...hahahaha.....
Itu ayah aku dgn ustaz Khairul... muke ustaz tu sbeji mcm bapa sedara aku...!

?????????? aku xthu la ape yg tgh d'bualkan ni.... =D

Da view of that 3 pyramids....








Melancong itu best... yahoo...!!!!!!!!! =D
Da Sphinx n da Pyramid..... =D

Keletihan stelah melancong bbrp ari...hahahha... are they cute?? jwb sndri la...hehehehe...

Inside da Al-Azhar Mosque....

Masjid Saidina Hussain.....

Masjid Al-Azhar.....


So kesimpulan yg boleh aku buat di sni ialah................................................
IM ENJOYING MY HOLIDAYS VERY MUUUUCCCCCCHHHHHH....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Seronok rsenye bile skali skala dpt melancong b'sama keluarga t'cinta.........
bkn sng nk dpt pluang mcm ni kn???so ble dah dpt jgn la sia2kn plak...
Hargai la ia ok....Aku harap korg pun bhgia b'same kluarg korg coz sesungguhnye aku sgt la bhgia b'sme keluargaku...!!
THANZ FOR EVERTHING ABAH,MAMA.....!!!!!!!!!!!!!!!!!
~Maassalamah~











































































































































.

No comments:

Post a Comment